Viața este o lecție. Tu ce ai învățat până acum?


open-book-on-grass_094940Primit de la un cititor…

Poate ți s-a întâmplat și ție. Ai vreo 300 de prieteni pe facebook. Majoritatea îți scriu pe perete „La mulți ani!”, inima îți tresaltă de bucurie…atâția oameni care s-au oprit un moment să-ți transmită un gând bun, fie și virtual. Vorba aia: gestul contează. Le mulțumești, le urezi toate cele bune de asemenea. A fost o zi frumoasă, îți spui, chiar dacă la final ești tot singur și te lași ros de nostalgia unor vremuri îndepărtate, poate din copilarie, când ziua ta era ceva important, cu zâmbete și îmbrățișări. Nu erau mulți acolo și nu primeai cadouri scumpe, dar simțeai dragostea, grija și căldura cu care te înconjurau. Doar că de data asta totul e o minciună. O știi, dar nu îi dai atenție până când nu îți treci datele personale private. Facebook nu mai anunță pe nimeni când e ziua ta. Așa că prea puțini dintre prietenii tăi, ăia 300, își aduc aminte de ziua ta, și asta nu pentru ca facebook le spune, ci pentru ca ești important pentru ei. Și poate că nici nu e cine știe ce mare lucru, nu ești tipul petrecăreț pentru care orice zi de naștere e o nouă renaștere, celebrată cu fast și tam-tam.
Te apucă melancolia, faci un rezumat în minte…retrospectiva vieții tale de până atunci. Și se desfășoară în mintea ta tot filmul ăla al cărui scenariu l-ai scris singur. 26. Zâmbești și oftezi. Nu e că te simți urmărit de timp. Doar că simți cumva că ai fi putut face mai mult poate, uneori. Pentru tine, pentru cei dragi. Dar uite ca nimeni nu te învață să trăiești frumos și corect, trebuie să înveți singur și să dezlegi misterul din mers. Nu te înscrie nimeni la școala vieții. Inevitabil, te mai împiedici, cazi, dar te ridici, te scuturi de praf și mergi mai departe. Nu te uiți înapoi, așa te-au învățat, să îți urmezi drumul no matter what. Și uite că într-o zi ca asta se întamplă, pe balconul tău însorit, între un capuccino și două pătrățele de ciocolată, sa tragi cu ochiul și înapoi. Și te lovește. Îți dai seama unde ai greșit, unde ai fi putut lua decizii mai bune, unde ai lasat părți din tine pe care nu le vei mai primi înapoi…nu-ți pare rău, de ce sa regreți lucrurile care te-au facut cine ești? Nu le regreți, doar le cerți un pic, părintește. Ți-e dor de persoane pentru care nu ai contat cum credeai, dar tu continui să le duci lipsa, ți-e dor de tine în momentele tale luminoase, ți-e dor de vremurile alea când credeai că le știi pe toate și nu-ți puneai întrebări prea multe și totuși primeai răspunsuri…ți-e dor de inocența copilăriei abandonate mult prea devreme, ți-e dor…să râzi cu poftă în compania unor străini nebuni și frumoși și să nu-ți pese de nimic.
Eh, cu toții avem momente de astea….și rămâi optimist totuși, îti ștergi lacrima și zâmbești din nou. Cine n-o face din cand în când, când nimeni nu vede?…
26. De ani. Atât mi-a luat să înțeleg că fericirea vine din interior. Că de tine depinde cât și cum zâmbești. Că viața îți scoate în cale tot ce trebuie pentru a deveni cine ești, trebuie doar să spui ce vrei și cât ești dispus să plătești pentru asta. Dacă ai curajul să lupți, vei trece peste toate obstacolele. Au fost puse acolo ca să-ți demonstreze că a meritat, că ai muncit pentru ce ți-ai dorit și că nu trebuie să-ți fie frică de nimic când visezi.
26 de ani. Atât mi-au trebuit să învăt că nu trebuie să ai asteptari de la nimeni, cu atât mai mult de la cei la care ții. Ai făcut-o și tu, fără să-ți dai seama, poate.Ai greșit. Mai devreme sau mai târziu cu toții greșim. Poate chiar în momentele cheie, atunci când ar trebui să fim mai conștienti ca niciodată. Dar se întâmplă. Si cu cât mai multe așteptari ai, cu atât mai greu îți va fi să ai încredere în oameni. Și să-i iubești așa cum sunt. În ciuda greșelilor, în ciuda tăcerilor, în ciuda tuturor imperfecțiunilor.
Poate ai avut și tu darul de a invita în viața ta tocmai pe aceia pentru care nu ai însemnat nimic, deși tu le-ai facut loc în inima ta și le-ai daruit bucățica aia de suflet însemnată cu numele lor…Cine n-a făcut-o? Dar tu continui să dăruiești în ciuda tuturor celor care au plecat, care au trădat…care au uitat. Mereu păstrezi o pagina albă care așteaptă să fie scrisă…îți spui că trebuie să le acorzi o șansă să îți demonstreze că nu a fost în van să iubești oameni care nu te-au iubit înapoi. La urma urmelor, nu ceri înapoi ce ai dăruit, ai făcut-o pentru că așa ai simțit…chiar dacă doare. Eh! Și atunci îți spui că stelele strălucesc doar în întuneric, cum te-au învatat bunicii, așa a fost făcută lumea asta, din contraste. Dacă închizi ușa și fix atunci apare persoana pe care ai așteptat-o și căutat-o atâta vreme? Așa că lași ușa deschisă, și pui și un covoraș cu „welcome”. Faci curățenie, lucrurile vechi merg în pod, în cutii, le aranjezi frumos, ca pe fotografii în alb și negru de demult în albumul care aștepta cuminte să fie completat. Și aștepți. Din nou. Așa facem toți. Închizi frumos capitolul, tragi linie și te gândești la ce titlu va purta următorul capitol. O nebunie. (P.A.)

M-am regăsit printre unele rânduri…Îți mulțumesc pentru acest mic fragment din gândurile tale.
Iar eu…nu o să mă opresc niciodată din învățat, pentru că viața nu se oprește din dat lecții. Așa ar trebui să facem toți în speranța unei lumi mai bune…așa cum ne-o dorim.
Viața este o lecție. Tu ce ai învățat până acum?

10 gânduri despre „Viața este o lecție. Tu ce ai învățat până acum?

  1. Am învăţat să nu mai regret că timpul este prea scurt şi trece atât de repede. Am învăţat să regret clipele când am stat cu mâinile în sân, când puteam face ceva. Am învăţat să nu mai am aşteptări de la cei ce le acord atenţie, mulţumindu-mă cu faptele mele. Experienţa de viaţa m-a… Învăţat că tot ceea ce fac să fiu mulţumit fără să primesc înapoi.

    Apreciat de 1 persoană

  2. Foarte frumos! Iar eu am să răspund cu ceea ce „Am învățat” de la Octavian Paler:
    Am învatat ca indiferent cat de mult suferi,
    Lumea nu se va opri in loc pentru durerea ta…
    Am invatat ca nu poti face pe cineva sa te iubeasca,tot ce poti face este sa fii o persoana iubita…
    Am învaţat unele lucruri în viaţă pe care vi le împărtăşesc şi vouă !
    Am învăţat că nu poţi face pe cineva să te iubească. Tot ce poţi face este să fii o persoană iubită. Restul… depinde de ceilalţi.
    Am învăţat că oricât mi-ar păsa mie, altora s-ar putea să nu le pese.
    Am învăţat că durează ani să câştigi încrederea şi că doar în câteva secunde poţi să o pierzi.
    Am învăţat că nu contează CE ai în viaţă CI PE CINE AI.
    Am învăţat că te descurci şi ţi-e folosit farmecul circa 15 minute. După accea, însă, ar fii bine să ştii ceva.
    Am învăţat că nu trebiue să să te compari cu ceea ce pot alţii să facă mai bine, ci contează ceea ce poţi să faci tu.
    Am învăţat că nu contează ce li se întâmplă oamenilor, ci contează ce pot să fac eu pentru a rezolva.
    Am învăţat că oricum ai tăia, orice lucru are două feţe.
    Am învăţat că trebuie să te desparţi de cei dragi cu cuvinte calde; s-ar putea să fie ultima oară când îi vezi.
    Am învăţat că poţi continua încă mult timp după ce ai spus că nu mai poţi.
    Am învăţat că eroi sunt cei care fac ce trebuie, când trebuie, indiferent de consecinţe.
    Am învăţat că sunt oameni care te iubesc, dar nu ştiu s-o arate.
    Am învăţat că atunci când sunt supărat am DREPTUL să fiu supărat, dar nu am dreptul să fiu şi rău.
    Am învăţat că prietenia adevărată continua să existe chiar şi la distanţă. Iar asta este valabil şi pentru iubirea adevarată. Am învăţat că, dacă cineva nu te iubeşte cum ai vrea tu, nu înseamnă că nu te iubeşte din tot sufletul.
    Am învăţat că indiferent cât de bun iţi este un prieten oricum te va răni din când în când, iar tu trebiue să-l ierţi pentru asta.
    Am învăţat că nu este întotdeauna de ajuns să fii iertat de alţii ; câteodată trebuie să înveţi să te ierţi pe tine însuţi.
    Am învăţat că indiferent cât de mult suferi, lumea nu se va opri în loc pentru durerea ta.
    Am învăţat că trecutul şi circumstanţele ţi-ar putea influenţa personalitatea, dar că TU eşti responsabil pentru ceea ce devii.
    Am învăţat că dacă doi oameni se ceartă, nu înseamnă că nu se iubesc. Şi nici faptul că nu se ceartă nu dovedeşte că se iubesc.
    Am învăţat că uneori trebuie să pui persoana pe primul loc şi nu faptele sale.
    Am învăţat că doi oameni pot privi acelaşi lucru şi pot vedea ceva total diferit.
    Am învăţat că indiferent de consecinţe cei care sunt cinstiţi cu ei înşişi ajung departe în viaţă.
    Am învăţat că viaţa îţi poate fi schimbată în câteva ore de către oameni care nici nu te cunosc.
    Am învăţat că şi atunci când crezi că nu mai ai nimic de dat, când te strigă un prieten vei putea găsi puterea de a-l ajuta.
    Am învăţat că scrisul ca şi vorbitul, pot linişti durerile sufleteşti.
    Am învăţat că oamenii la care ţii cel mai mult îţi sunt luaţi prea repede…
    Am învaţat că este prea greu să-ţi dai seama unde să tragi linie între a fi amabil, a nu răni oamenii şi a-ţi susţine părerile.
    Am învăţat să iubesc ca să pot să fiu iubit.”

    Apreciază

  3. Eu, personal invat in fiecare zi si inca nu am incetat sa ma minunez de ceea ce se intampla in jur. In momentele mele de relax, incep sa analizez anumite lucruri, sa le pun cap la cap si recunosc ca rezultatul ma fascineaza. Cel mai important lucru care l-am invatat consider eu ca este acela moment in care mi-am dat seama ca toti suntem diferiti tocmai de aceea avem pareri, opinii, valori total diferite. Am retinut ca este foarte important sa accept acele pareri bune sau rele, sa le iau ca atare, sa nu le blamez si sa invat ceva din fiecare.

    Apreciat de 1 persoană

    1. de asta esti prietena mea! Ca vedem totul la fel. Trebuie sa acceptam faptul ca suntem diferiti, gandim diferit, privim acelasi lucru si il vedem total diferit, iubim diferit, suferim diferit, ne bucuram diferit..pentru asta, trebuie sa invatam sa ne acceptam defectele si sa le facem, prin comunicare, sa ne avantajeze, chiar daca sunt defecte. Daca am fi perfecti, ne-am plictisi. Trebuie doar sa constientizam unele lucruri si sa le gandim la rece. Eu stiu, ca tu faci asta. De asta , te apreciez foarte mult si inca o data..te pot numi..intr-adevar..prietena mea, fara retineri.

      Apreciază

  4. Am învăţat să iubesc chiar şi atunci când iubirea doare.
    Am învăţat să râd chiar şi atunci când sufletul îmi este plin de lacrimi.
    Am învăţat să spun „Nu !” indiferent de consecinţe chiar şi atunci când toţi cei din jurul meu vor spune „Da!”.
    Am învăţat sa fiu ce vor alţii numai sa nu deranjez chiar şi atunci când stiam că efortul meu pentru ei nu se ia în consideraţie.
    Am învăţat să fiu prieten celor ce mă urăsc chiar şi atunci când am primit numai refuzuri.
    Am învăţat să multumesc cu bucurie chiar şi atunci când nu mi s-a oferit nimic.
    Am învăţat sa mă consider un om nesemnificativ chiar si atunci când alţii spuneau că însemn foarte mult pentru ei.
    Am învăţat să mă rog chiar şi atunci când alţii îmi spuneau că e degeaba .
    Am învăţat să înţeleg suferinţele celor ce mă vorbesc pe la spate chiar şi atunci când aceştia îmi râdeau în faţă .
    Am învăţat cât de importantă şi vie poate fi o persoană în inima mea chiar şi atunci când distanţa ne-a despărţit mereu.
    Am învăţat cât de distant poate fi un om cu tine chiar şi atunci când este la câţiva centimetri de tine.
    Am învăţat să îl văd pe Dumnezeu chiar şi acolo unde lumea spunea că nu există .
    Am învăţat să ascult natura din mine chiar şi atunci când mă plimbam prin metropole.
    Am învăţat să cred că am de toate din plin chiar şi atunci când viaţa m-a ocolit.
    Am învăţat că iubirea e singurul care contează chiar şi atunci când eram înconjurat de ură.
    Am învăţat că familia nu e totul chiar si atunci când au făcut tot ce au putut pentru mine.
    Am învăţat sa nădăjduiesc chiar si atunci când deznădejdea bătea puternic la porţile inimii mele.
    Am învăţat sa fiu puternic chiar si atunci când cei dragi m-au izgonit din viaţa lor.
    Am învăţat să iubesc tăcerea chiar şi atunci când nimeni nu vorbeşte în jurul meu.
    Am învăţat toate acestea numai mulţumită Ţie Doamne ….!
    …….şi cu toate acestea nu am învăţat să Te păstrez veşnic în inima mea. 
    Cât de departe sunt de tine Doamne !

    Ochii Caprui

    Apreciat de 1 persoană

  5. Am citit cu mare atenție aceasta postare….Destul de sensibil și atent cu el însuși sufletul care l-a scris ! Dar viața merge înainte, nu se oprește în loc. Și eu am mulți prieteni pe Facebook, dar dintre 400-500 , cât vor fi ei acolo, sunt și oameni cărora am simțit că le pasă de mine așa cum îmi pasă mie de ei. Și asta mi-a plăcut. M-a motivat. Legătura dragostei m-a motivat. Tot ea mi-a schimbat și viața. Și de aceea, într-adevăr, gestul contează.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu